miercuri, 12 noiembrie 2008

O piţipoancă se vrea deputat

Să ne înţelegem de la început: sunt ardeleancă; sunt mai mult de jumătate unguroaică (da, mai mult de jumătate); am învăţat mai întâi maghiara şi abia apoi româna; până mi-am făcut buletin mi-am petrecut toate vacanţele de vară într-un sat din Harghita. Asta ca să nu-mi vină nimeni cu acuzaţii de şovinism.

Ce voiam să zic? A! Cu tot backgroundul meu, tot nu înţeleg un lucru: dacă te trimite UDMR să candidezi pentru colegiul din Americi+Australia, cui te adresezi vorbind ungureşte? Cam ce faţă face un român din Uruguay când te aude că vrei să-i câştigi votul vorbindu-i în limba lui Petofi Sandor? Dacă erai candidat în colegiul care cuprinde şi Ungaria, înţelegeam şi tăceam. Da' aşa.... Ştie cineva câţi maghiari din România au plecat din ţară cu altă destinaţie decât Ungaria? Că maghiarii plecaţi din Ungaria nu se pun. Da' poate că piţi nu ştie asta.

Acu', lăsând la o parte problemele de limbaj, cum vrei tu să convingi pe cineva să te voteze, indiferent dacă are aceeaşi limbă maternă ca tine, când ţi se dau 4 minute jumate să vorbeşti şi nu zici decât despre cântat? Care e relevanţa politică a faptului că ai avut aproape 2000 de concerte? Cum o să faci tu să se audă vocea românului din diasporă, prin solfegii?

Despre cine vorbesc? Despre o piţipoancă (mnoa că nu ştiu cum se traduce cuvântul ăsta, poate nu mă înţelege şi irosesc o postare aiurea). Despre una care se recomandă singură, de la bun început," cântăreaţă ardeleancă". Vedeţi mai jos.

10 comentarii:

Unknown spunea...

sincer? nu inteleg o iota din ce spune si nici nu cred ca-si face prea multe iluzii ca ar castiga, dar la modul magaresc, nu e rea tipa. sau ma rog. acum vreo 10 ani nu era rea deloc. e o chestie de-a mea cu unguroaicele :D

Cetateanul Popescu spunea...

Nu e cantareata despre care s-a zvonit ca ar fi "protejata" lui Marko Bela? Ca daca e ea, atunci am inteles...

Tiribonflax spunea...

măi, băieţi, măi :)

e bun animalul, da' parca pentru un demers de gen e nevoie de umpic de intelighenţie. iar intelighenţia e dovedită şi printr-un decent simţ al ridicolului. părerea mea :)

Unknown spunea...

n-a spus nimeni ca trebuie sa fie si inteligenta. conteaza foarte mult cum se 'vinde', ori daca din start n-ai cu ce sa te vinzi... ramane doar calitatea de 'animal' :)

Anonim spunea...

fata vrea sa-si vanda vreun disc ramas nevandut si a recurs la pseudo-campanie electorala ca sa-si creasca popularitatea.
Si uite asa o sa se faca cunoascuta in toata tara, dovada noi acum ii vedem clipurile si aflam despre ea.

Anonim spunea...

Eu o votez... daca imi canta - daaa, dulce, asa, ardeleneste (ca pe acol` mi-s si mie radacinile), "Pusca si cureaua lata" La pasajul cu "ce barbat..." ... tace, trece peste, sau face. Ea alege. Ah, si iti multumesc domnisoara cu ochi aproape verzi... mi-ai dat subiect de pamflezie! :)

Anonim spunea...

de ce esti rea/rau?

fata asta chiar merita votata ;-)

Tiribonflax spunea...

a fost votată de public la cerbul de aur, a luat premiul de popularitate. nu-i de-ajuns? :-D

Ţugurlan spunea...

băi, dar tanti n-are nici un mesaj politic. este doar unul etnic, cu unirea maghiarilor din Ardeal, etc. in afara de "pretty face", nu spune foarte multe.

"votati-ma pe mine că eu sunt de etnie maghiară!" dacă acesta e mesajul UDMR, Marko mai are de așteptat până va fi președinte ungur în România, după modelul Obama.

Tiribonflax spunea...

nu generaliza. dacă o ţoapă zice trei cuvinte, nu înseamnă că ăsta e mesajul partidului.